Overslaan en naar de inhoud gaan

Oot wil dreigende obesitas-epidemie helpen tegengaan, maar hoe doe je dat met zo’n verkoopprijs?

Januari. Goede voornemens. Ontbijtgranenmerk Oot introduceert granola-pakket ‘Goede Start’. Waarin verschilt Oot van zero sugar-merk Holie?
Rutger Anema
Rutger Anema
Rutger Anema
Rutger Anema

Oot, het merk voor gezonde ontbijtgranen dat (direct to consumer!) wordt thuisbezorgd in een brievenbuspakket, introduceert het zogeheten ‘Goede Start Pakket’. Dat is een selectie van vier versgebakken granola’s met verschillende gezondheidsprofielen: Keto Granola, Paleo Mix, Lemon Poppy Seed en Crunchy Nuts. De timing ligt voor de hand; de goede voornemens zijn nog net niet gesneuveld, dus we kijken nog om ons heen hoe het allemaal een beetje gezonder kan. Oot zegt dat zijn producten allemaal natuurlijk, biologisch en glutenvrij zijn en bovendien weinig suikers bevatten.

Die brievenbuslevering moet versheid garanderen en de introductie geeft dus een antwoord op de vraag naar gezonde en onbewerkte ontbijtopties. Maar Oot is nog ambitieuzer. Het zegt te willen bijdragen aan een gezondere levensstijl in een markt waar 70 procent van de supermarktproducten ultrabewerkt is. In een land waar de helft nu al overgewicht heeft, iets wat in 2050 zal stijgen naar 64 procent. Oot haalt het RIVM aan: ‘Vooral bij jonge volwassenen (18-44) ziet het er niet goed uit.’

Maar hoe draag je als zo’n kleine speler bij aan het oplossen van zo’n groot probleem? Zeker als je je met je propositie richt op een zo klein gedeelte van de bevolking? Rutger Anema, CMO bij Oot en Tessa Dirken, brand manager bij Oot geven inzicht.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in