Overslaan en naar de inhoud gaan

De kracht van TikTok-first

De eerste editie van de TikTok Ad Awards was een viering van creativiteit en innovatie.
TikTok

Een gepersonaliseerde videofeed op basis van wat je bekijkt, leuk vindt en deelt. TikTok biedt je echte, interessante en leuke video's die je dag goed maken.

TikTok Ad Awards
TikTok Ad Awards

Voor het eerst in Nederland heeft TikTok de meest opvallende betaalde campagnes van het afgelopen jaar bekroond tijdens de TikTok Ad Awards 2024. Tijdens een feestelijke ceremonie in Amsterdam werden adverteerders Bol, Tess V en HEMA in het zonnetje gezet voor hun baanbrekende werk. KPN ging nog een stap verder door de titel Greatest TikTok te winnen. Daarom mocht KPN Nederland ook vertegenwoordigen in de Europese competitie voor de Grand Prix; die bekroning ging uiteindelijk naar Sony Music Deutschland voor de campagne Pedro the Raccoon.

De TikTok Ad Awards sluiten aan bij de missie van het plaform om een bron van inspiratie, creativiteit en plezier te zijn. ‘De TikTok Ad Awards zijn een erkenning voor merken en bureaus die niet alleen het platform goed weten te benutten, maar ook laten zien hoe TikTok kan bijdragen aan zowel branding als performance’, zegt Country Manager Bastian Verhulst van TikTok Benelux.

In de categorieën Greatest Creative, Greatest Performance, Greatest Branding en Greatest TikTok werden campagnes beoordeeld op hun creativiteit, impact en strategische aanpak door een elfkoppige jury met experts uit de industrie.

Showcase

De avond draaide om meer dan prijzen, vertelt Verhulst. ‘Het was een showcase van wat er mogelijk is op TikTok.’ De winnaars lieten zien hoe je de unieke cultuur, betrokken community en innovatieve advertentieformaten van TikTok kunt inzetten om campagnes naar een hoger niveau te tillen.
De Greatest TikTok wordt toegekend aan de beste algehele campagne: de campagne die de creativiteit van het platform heeft benut met innovatieve, TikTok-first ideeën, en verdere impact heeft gecreëerd door het slimme gebruik van advertentieproducten om doelstellingen over de marketingfunnel heen te overtreffen.

We vroegen de winnaars van de TikTok Ad Awards naar hun verhalen, inzichten en strategieën. Hoe hebben zij de aandacht van de community weten te grijpen? Welke creatieve keuzes maakten het verschil? En wat betekent het om succesvol te zijn op een platform dat constant in beweging is?

Lees hier over de winnaars;

Hoe bol een love-brand werd op TikTok

Hoe TikTok Tess V naar nieuwe hoogten bracht

Hoe HEMA transformeerde tot SLAYMA

Hoe KPN met een gedurfd concept de ‘Greatest TikTok’ won

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TikTok

Een gepersonaliseerde videofeed op basis van wat je bekijkt, leuk vindt en deelt. TikTok biedt je echte, interessante en leuke video's die je dag goed maken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in