Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo geeft winstwaarschuwing

Ziggo heeft zijn omzet- en winstverwachting voor dit jaar naar beneden bijgesteld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kost Ziggo meer moeite dan verwacht om klanten vast te houden en dat drukt de financiële resultaten.

related partner content for mobile comes here

Ziggo ging tot dusver uit van een toename van het bedrijfsresultaat met 2,5 tot 3,5 procent in 2013. Die stijging blijft naar verwachting uit in verband met de hogere investeringen die het bedrijf moet doen om klanten aan zich te binden. Ook de prognose voor de omzetgroei is naar beneden bijgesteld.

De omzet van Ziggo in het tweede kwartaal steeg met 1,4 procent tot 391,9 miljoen euro. De nettowinst nam toe tot 88,9 miljoen euro, tegen 64,4 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2012.

Marketinguitgaven

Ziggo-topman Bernard Dijkhuizen kondigt extra investeringen aan en het aanbod van nieuwe mobiele diensten om klanten te winnen. De marketinguitgaven zullen dit jaar daardoor tussen 330 en 340 miljoen euro uitkomen. Ziggo's organische groei wordt daardoor beïnvloed en komt voor heel 2013 uit op 1 procent toename, aldus Dijkhuizen.

Met extra campagnes probeert Ziggo klanten te behouden of terug te halen. Na de zomer komt het bedrijf met zijn nieuwe mobiele abonnementen.

Bron: ANP/Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in