Ziggo geeft winstwaarschuwing
Het kost Ziggo meer moeite dan verwacht om klanten vast te houden en dat drukt de financiële resultaten.
Ziggo ging tot dusver uit van een toename van het bedrijfsresultaat met 2,5 tot 3,5 procent in 2013. Die stijging blijft naar verwachting uit in verband met de hogere investeringen die het bedrijf moet doen om klanten aan zich te binden. Ook de prognose voor de omzetgroei is naar beneden bijgesteld.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe omzet van Ziggo in het tweede kwartaal steeg met 1,4 procent tot 391,9 miljoen euro. De nettowinst nam toe tot 88,9 miljoen euro, tegen 64,4 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2012.
Marketinguitgaven
Ziggo-topman Bernard Dijkhuizen kondigt extra investeringen aan en het aanbod van nieuwe mobiele diensten om klanten te winnen. De marketinguitgaven zullen dit jaar daardoor tussen 330 en 340 miljoen euro uitkomen. Ziggo's organische groei wordt daardoor beïnvloed en komt voor heel 2013 uit op 1 procent toename, aldus Dijkhuizen.
Met extra campagnes probeert Ziggo klanten te behouden of terug te halen. Na de zomer komt het bedrijf met zijn nieuwe mobiele abonnementen.
Bron: ANP/Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid