Overslaan en naar de inhoud gaan

What's on your mind?

Gastcolumnist: Joris van Zoelen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe kunnen we nog een plaatsje verwerven in het brein van een klant? Recentelijk was ik betrokken bij een campagne waar kortgezegd een stevig budget werd verspijkerd om de Top of Mind Positie bij de doelgroep stevig te verhogen. De mix die we daar hebben ingezet werkte prima. De doelstellingen werden grotendeels behaald.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek wees daarbij uit dat we erin geslaagd waren de TOM een goede impuls te geven .... voor een paar dagen. De campagne was nog geen twee dagen uit de lucht en de TOM zakte netjes terug naar het oude niveau.

Recent verscheen een nieuw boek van Eric du Plessis: The Advertised Mind. Een zeer actueel boek over de werking van ons brein en de impact die we daarop kunnen uitoefenen als communicatiemakers.

Aan de basis van veel van dit werk staat de Amerikaan Ned Herrmann. Hij schreef The Whole Brain Business Book. Zijn site is een soort ongeorganiseerde brei aan informatie. Wél erg interessant. Wie voldoende spit kan veel van het boek van Eric du Plessis gewoon op deze site vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in