Waarde genereren door grotere klanttevredenheid


Een betere klantervaring of grotere klanttevredenheid kan resulteren in
Niet alle vier de factoren zijn altijd relevant voor alle businesssectoren. Als iemand blij is met de service van zijn tankstation bijvoorbeeld, is dat nog geen garantie voor meer gebruik. En de mogelijkheden voor cross-selling hangen sterk af van de productmix. Bij factor (3) mag niet worden vergeten dat een negatieve klantervaring eerder tot waardevernietiging leidt (het bedrijf sterk afraden) dan een positieve ervaring tot acquisitie (aanbevelen).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRetentie biedt voor dienstverleners de eenvoudigste kansen om extra financiële waarde te genereren. Dat kan op twee manieren. Ten eerste door te focussen op het beperken van de afweging om van dienstverlener te switchen, bijvoorbeeld door de ervaring tijdens de contractperiode te verbeteren. Ten tweede door klanten te verrassen tijdens moments of truth, bijvoorbeeld door geweldige service te bieden rond een contractvernieuwing.
bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid