Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarde genereren door grotere klanttevredenheid

Het verbeteren van de klantervaring en klanttevredenheid kan op vier manieren waarde genereren voor bedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een betere klantervaring of grotere klanttevredenheid kan resulteren in

related partner content for mobile comes here

Niet alle vier de factoren zijn altijd relevant voor alle businesssectoren. Als iemand blij is met de service van zijn tankstation bijvoorbeeld, is dat nog geen garantie voor meer gebruik. En de mogelijkheden voor cross-selling hangen sterk af van de productmix. Bij factor (3) mag niet worden vergeten dat een negatieve klantervaring eerder tot waardevernietiging leidt (het bedrijf sterk afraden) dan een positieve ervaring tot acquisitie (aanbevelen).

Retentie biedt voor dienstverleners de eenvoudigste kansen om extra financiële waarde te genereren. Dat kan op twee manieren. Ten eerste door te focussen op het beperken van de afweging om van dienstverlener te switchen, bijvoorbeeld door de ervaring tijdens de contractperiode te verbeteren. Ten tweede door klanten te verrassen tijdens moments of truth, bijvoorbeeld door geweldige service te bieden rond een contractvernieuwing.

bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in