Overslaan en naar de inhoud gaan

Swocc legt meerwaarde van AR voor merkcommunicatie onder de loep

Augmented Reality (AR) is nog volop in ontwikkeling. Swocc brengt in kaart wat marketeers ermee kunnen.
Augmented Reality (niet te verwarren met virtual reality)
Augmented Reality (niet te verwarren met virtual reality)
© Shutterstock
Augmented Reality (niet te verwarren met virtual reality)
Augmented Reality (niet te verwarren met virtual reality)
© Shutterstock

Wat zijn de mogelijkheden? Hoe effectief is het? En voor welke doelgroepen is deze technologie geschikt? Swocc (wetenschappelijk onderzoek naar commerciële communicatie), bekijkt de relatief nieuwe technologie van Augmented Reality, door de ogen van de marketeer en brengt de meerwaarde voor merkcommunicatie in kaart. De bijbehorende Swocc-publicatie 82 wordt op 4 maart gepresenteerd.

related partner content for mobile comes here

5 vragen

Anne Roos Smink, die het onderzoek uitvoerde, beantwoordt in de publicatie vijf vragen:

  • Wat is Augmented Reality?
  • Wat zijn de mogelijkheden van Augmented Reality voor marketingcommunicatie?
  • Wat zijn de effecten en meerwaarde van Augmented Reality voor consumenten?
  • Wie gebruiken Augmented Reality apps?
  • Hoe ziet de toekomst van Augmented Reality eruit?

Bovendien eindigt zij met een checklist voor marketing- en communicatieprofessionals die antwoord dient te geven op de vraag of AR iets voor hun merk zou kunnen betekenen, waar aan gedacht moet worden bij de creatieve invulling van de AR ervaring en waar rekening mee moet worden gehouden in de uitvoering.

 

Later deze week volgt een uitgebreide toelichting van Smink op het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in