Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS Bank wil no-nonsense bank worden

SNS Bank gooit het roer radicaal om met een nieuwe campagne - ‘Heel normaal SNS' van FHV BBDO - logo en nieuwe winkels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SNS zegt in een persbericht dat ze ‘geleerde lessen van de afgelopen jaren in een duidelijke visie op de toekomst vertaalt’ en dat ze wil terugkeren ‘vanuit haar sociale oorsprong’, naar de kernactiviteiten: &;eenvoudige betaal-, spaar- en hypotheekproducten met een duidelijk voordeel voor klanten&;.

related partner content for mobile comes here

Dick Okhuijsen, directievoorzitter van SNS Retail Bank, de moeder waar het merk SNS onderdeel van uitmaakt, wil dat het consumentenvertrouwen in de bank terugkeert.

Onderzoek

Onderzoeksbureau Motivaction deed in juli in opdracht van SNS  (pdf) onder 1.200 Nederlanders  naar wat zij vinden van de Nederlandse banken. 

- 43 procent van de Nederlanders vindt banken één pot nat.

- 75 procent vindt dat banken onvoldoende hebben geleerd van het verleden.

- 77 procent zegt dat banken niet goed naar hun klanten luisteren.

SNS (sinds de nationalisatie in februari 2013 een staatsbank) krijgt in het onderzoek het laagste rapportcijfer van de grote vier banken: een 5,5.

De ondervraagden gaven volgens SNS aan dat ze verwachten dat bij een bank die normaal bankiert, ‘het bieden van eenvoudige en simpele producten’ bovenaan staat. Men is klaar met de hoge bonussen en het eigen winstbejag.’

Menselijke gewoontes

Dick Okhuijsen zegt dat SNS, om dit te bereiken, bestaande bankgewoontes gaat doorbreken. ‘Geen onzinnige regels maar met menselijke gewoontes’.

Zo zullen klanten niet in een keuzemenu terechtkomen als ze bellen, maar krijgen ze een persoon aan de lijn die hen verder helpt. Ook is het de bedoeling dat er SNS-winkels (60 is de bedoeling) worden geopend, en kantoren niet gesloten. De bank wil in contact blijven met de klanten om te kijken wat er nog meer kan veranderen.  

Okhuijsen: ‘Daarom hebben we van SNS afgekondigd. In deze 100 dagen gaan we met onze klanten in gesprek over normaal bankieren en de daden die daarbij horen uitvoeren. Het is werk in uitvoering.’

Credits

Bureau: FHV BBDO

Creatie: John de Vries, René Verbong 

Creative Director: Mark Muller

Accountbehandeling: Elwira Stuur, Niels Heimens, Fiscal Peters

Strategie: Arnd Jan Gulmans

Verantwoordelijk bij SNS: Marketing- en communicatieteam SNS

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in