Overslaan en naar de inhoud gaan

Salarissen Amerikaanse PR-branche gestegen

De salarissen in de Amerikaanse PR-branche zijn vorig jaar gemiddels maar liefst met 17 procent gestegen. Zo blijkt het het PRWeek/Text 100…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De salarissen in bij de high tech specialisten stegen het sterkst met 27 procent. In Silicon Valley werd zelfs 32 procent gehaald bij een gestegen bedrijfsresultaat van gemiddeld 50 procent. De stijging in de salarissen is volgens de onderzoekers te danken aan een toenemende behoefte aan hoog gekwalificeerde specialisten. En dat geldt voor de gehele sector: de salarissen bij de bureaus groeiden met 19 procent, die bij corporate PR 17 procent, bij politieke- en overheids-PR 17 procent en de beloning voor non profit PR steeg met 8 procent.

related partner content for mobile comes here

De respondenten zijn echter wel bevreesd voor het behoud van hun banen: 17 procent is bang voor ontslag met het oog op de economische stagnatie. Vooral werknemers van de bureaus (25 procent) en de technische specialisten (36 procent).

Maar de vrees van de ondervraagden wordt nog niet weerspiegeld in een verminderd verloop: ruim 35 procent van de respondenten verwacht het komende jaar van baan te wisselen en 32 procent is actief op zoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in