Overslaan en naar de inhoud gaan

RVD onderzoekt commercial Megapool

De RVD onderzoekt of de commercial van Megapool, waarin de indruk wordt gewekt dat Willem van Hanegem in gesprek is met kroonprins Willem…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een RVD-woordvoerder verwacht niet dat de reclamespot op de buis mag blijven, maar doet nog geen definitieve uitspraak. In de commercialzien we Willem van Hanegem, ex-voetballer, bn’er en boegbeeld van elektronicaconcern Megapool, bellen met zijn mobieltje. De telefoon gaat over. Aan de andere kant van de lijn een stem lijkend op die van onze kroonprins, met de woorden ‘Met Willem Alexander’. De RVD-woorvoerder herinnert aan een precedent met Monsterboard.nl, een vacaturesite. “In hun commercial was de stem van onze koningin te horen. De rechter besloot toen in een kort geding dat de reclamespot niet meer mocht worden uitgezonden. Als van iemand persoonlijke kenmerken, zoals een stem, worden gebruikt voor commerciële doeleinden, moet een reclamebureau toestemming vragen.”

related partner content for mobile comes here

Randy van Dinter van reclamebureau Vos &Partners, maker van de Megapoolcommercial: “Onze bedoeling was inderdaad de stem van kroonprins Willem Alexander na te bootsen, niet om hem belachelijk te maken. Het Koningshuis is een prima instituut, dat we met respect behandelen, maar het is wel onderdeel van het Nederlandse volk. Het Koningshuis wordt door de RVD te veel geïsoleerd.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in