Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Retailer moet in 2020 maatwerk leveren’

Over zes jaar moeten de online en fysieke winkel naadloos zijn geïntegreerd, anders verliezen retailers hun klanten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert de expertgroep Selection van in haar rapport.

related partner content for mobile comes here

Om de consument een rijkgevulde shopbeleving te bieden, gaat het in 2020 meer dan ooit om een naadloze integratie van webwinkel en fysieke winkel.

Retailers die hier niet tijdig op inspelen, verliezen het van hun concurrenten, waarschuwt de expertgroep.

De expertgroep: ‘Door nieuwe digitale ontwikkelingen slim te integreren, zullen fysieke winkeliers een deel van hun marktpositie heroveren op de e-tailer. Klantinformatie moet vaker worden gebruikt en alleen als de informatie op dat moment en die plaats relevant voor de klanten  is. Ook moet de retailer iedere klant een unieke klantervaring kunnen bieden en instrumenten aanreiken om zo eenvoudig mogelijk een keuze te maken tussen verschillende producten en diensten.’

Omnichannel
In 2020 verwacht Jerry Stam, senior managing consultant bij IBM en voorzitter van de expertgroep, dat de consument alleen nog echte omnichannel retailers bezoekt die in staat zijn om in hun fysieke winkels het beste van het web te brengen en omgekeerd. De consument wil volgens hem gepersonaliseerde, relevante en accurate informatie van de retailer.

Slimme hulpmiddelen als instore navigatie-apps voor looproutes, wearable devices, interactieve spiegels en het herkennen van klanten bieden ook meerwaarde in de slag om de consument.

De expertgroep Selection bestaat uit voorzitter IBM, Ace Luxury Group, adidas, Blokker Nederland, Bol.com, BOVAG, DMG, eCom Pro, Etam Groep, EUR, GrandVision, KPN, Luxaflex Nederland, Maxeda/Praxis, Mediq, Omoda, Sanoma Media en VakantieXperts.

 

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in