Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio, het zapbestendige medium

Het vermijden van reclame is een groeiend probleem. Radio heeft er weinig last van. Maar dat is geen garantie voor effectiviteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Radio is een buitengewoon zapbestendig medium. Terwijl tv, mede door de opkomst van de digitale videorecorder, steeds meer last heeft van reclamemijdend gedrag, wordt er door radioluisteraars nauwelijks geswitcht. Dat betekent niet automatisch dat radiocommercials effectiever dan zijn tv-spotjes, want in veel gevallen worden ze nauwelijks opgemerkt. Maar dat is dan vooral de schuld van de adverteerder zelf. Door een radiocommercial te voorzien van een herkenbare jingle of een karakteristieke spot, neemt de attentiewaarde toe.

related partner content for mobile comes here

Ook emotie zorgt ervoor dat radioreclame beter beklijft. En omdat radiozendtijd aanzienlijk goedkoper is dan tv, is het mogelijk met hetzelfde budget een veel hogere frequentie te halen, en ook dat komt de herinneringswaarde ten goede. Door het ontbreken van de mogelijkheden om beeld te laten zien, is radio niet voor elk product het ideale medium. Maar nu tv meer onder druk komt te staan, worden de vooruitzichten voor radio steeds beter.
Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in