Radio, het zapbestendige medium
Radio is een buitengewoon zapbestendig medium. Terwijl tv, mede door de opkomst van de digitale videorecorder, steeds meer last heeft van reclamemijdend gedrag, wordt er door radioluisteraars nauwelijks geswitcht. Dat betekent niet automatisch dat radiocommercials effectiever dan zijn tv-spotjes, want in veel gevallen worden ze nauwelijks opgemerkt. Maar dat is dan vooral de schuld van de adverteerder zelf. Door een radiocommercial te voorzien van een herkenbare jingle of een karakteristieke spot, neemt de attentiewaarde toe.
Ook emotie zorgt ervoor dat radioreclame beter beklijft. En omdat radiozendtijd aanzienlijk goedkoper is dan tv, is het mogelijk met hetzelfde budget een veel hogere frequentie te halen, en ook dat komt de herinneringswaarde ten goede. Door het ontbreken van de mogelijkheden om beeld te laten zien, is radio niet voor elk product het ideale medium. Maar nu tv meer onder druk komt te staan, worden de vooruitzichten voor radio steeds beter.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid