Overslaan en naar de inhoud gaan

Parool definitief los van PCM

Het Parool is definitief zelfstandig. PCM Uitgevers en de nieuwe aandeelhouders hebben vrijdag de koopovereenkomst ondertekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Het wonder is geschied', zegt adjunct-hoofdredacteur Frits Campagne van Het Parool. Campagne wordt waarschijnlijk binnenkort benoemd tot directeur van de krant. In het koopcontract is onder meer opgenomen dat Het Parool met PCM een langlopende overeenkomst heeft over het drukken en distribueren van de middagkrant. Ook wil Het Parool binnen een half jaar verhuizen van de Wibautstraat naar een andere locatie in Amsterdam. De aandelen van Het Parool zijn nu overgedragen aan de Belgische Persgroep, Stichting Het Nieuwe Parool en twee kleine stichtingen: BEP, met daarin bedrijven en particulieren, en PAM, participatie aandelen medewerkers. Het bedrag dat voor Het Parool wordt betaald, is niet bekend. Het is wel veel lager dan de 16 miljoen euro die PCM in eerste instantie wilde ontvangen. De verzelfstandiging houdt ook in dat een aantal fte’s binnen het krantenbedrijf verdwijnt. ‘Zo'n veertig tot 45 functies gaan weg', zei Campagne. Daarover wordt momenteel gesproken met de vakbonden. De adjunct-hoofdredacteur benadrukt dat er ook weer nieuwe banen bijkomen, juist doordat de krant nu een zelfstandig bedrijf is (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in