Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebrek aan hoofdsponsors in sport

Het overgrote deel van de Olympische sportbonden in Nederland kampt in toenemende mate met chronisch geldgebrek, omdat ze geen of te weinig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een rondgang van het AD langs alle Olympische sportbonden wijst uit dat de situatie almaar zorgwekkender wordt: liefst 22 van de 31 bonden moeten het op dit moment doen zonder hoofdsponsor. Sinds de vorige peiling, in mei 2001, blijkt het gebrek aan geldschieters alleen maar te zijn toegenomen. Van de schaarse federaties die wel een hoofdsponsor hebben, zijn er ook nog eens drie die aan dezelfde partner (Rabobank) verbonden zijn. Voor diverse bonden heeft de speurtocht naar een hoofdsponsor daarom niet langer de hoogste prioriteit. Ze richten zich nu op het zoeken naar geldschieters voor afzonderlijke sectoren of voor evenementen. Vooral talentontwikkeling lijdt onder het geldgebrek.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in