Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouders van Verongelukte Kinderen maken indringende campagnespot met louter emoticons

Automobilisten gewaarschuwd hun smartphone niet te gebruiken in de auto
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een groot wit scherm, onverwachte muziek en enkel de kleine, vrolijke ‘emoji’s’ en smileys die we kennen van onze smartphones. De film van Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) roept op intrigerende wijze weggebruikers op om niet hun smartphone te gebruiken in de auto. 

related partner content for mobile comes here

De film is gemaakt door communicatiebureau Happiness in Brussel. De film zal te zien zijn in 425 Belgische bioscopen en op internet.

Fatale gevolgen

&;Met steeds meer connectiviteit en functies op onze smartphones begint de auto op een mobiel kantoor te lijken. Dit kan fatale gevolgen hebben voor jezelf, maar vooral voor andere onschuldige weggebruikers,’ aldus Koen Van Wonterghem van OVK. Alleen al in België vallen elk jaar zo’n 239 doden in het verkeer door afleiding die ontstaat door smartphonegebruik.

Liefdesverhaal

De film vertelt het liefdesverhaal van een meisje dat de jongen van haar dromen ontmoet, tot één smiley daar een abrupt een einde aan maakt. ‘We willen weggebruikers met deze film een spiegel voor houden, door iets ogenschijnlijk onschuldigs zo fataal te laten zijn&;, zegt Koen Van Wonterghem van OVK. &;De cinema, een plek waar veel mensen gefocust zijn en waar muziek en beeld elkaar perfect versterken, is bij uitstek geschikt om de boodschap over te brengen. En zeker niet onbelangrijk, omdat mensen na afloop vaak weer in hun auto stappen,’ aldus Van Wonterghem.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in