Nog steeds discussie rond vleespromo in Donald Duck


De Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) zien dat anders en wijzen erop dat maar twee van de elf door Pink! aangevoerde bezwaren overeind zijn gebleven. ‘Het recht op het maken van reclame van vlees is gelukkig overeind gebleven.’
Pink! klaagde bij de Reclame Code Commissie dat Donald Duck niet mochten worden ingezet om kinderen over te halen meer vlees te eten. De organisatie meldt verheugd te zijn over het oordeel in hoger beroep. ‘Het College van Beroep beveelt aan om niet meer op dergelijke wijze reclame te maken.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens een PVE-woordvoerder had een wat groter lettertje moeten worden gebruikt, zodat beter te zien was geweest dat er advertorial boven stond. ‘Ook had de claim dat B12 alleen in vleesproducten voorkomt, nauwkeuriger moeten zijn, want het zit bijna alleen in vlees. Om op basis daarvan te claimen dat je hebt gewonnen, vind ik wat ver gaan. Het lijkt een beetje op kinderen die na het voetballen zeggen dat ze twee doelpunten hebben gemaakt, maar wel met 9-2 hebben verloren (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid