'Weerstand tegen registratie internetgedrag'


Dat voorspelt accountant Deloitte in zijn jaarlijkse toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de technologie-, media- en telecombranche.
In zijn zogenoemde TMT Dutch Predictions 2008 stelt Deloitte dat websites er goed aan doen duidelijk te zijn over hun privacybeginselen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe accountant zegt dat veel bedrijven het internetgedrag van consumenten registreren voor gerichte marketing en reclame, maar deze informatie wordt niet altijd voldoende beveiligd tegen misbruik. ‘Daarbij is het zorgwekkend dat lang niet alle organisaties dergelijk misbruik of verlies van per-soonsgegevens kenbaar maken. Als misbruik van persoonsgegevens openbaar wordt, eist de samenleving via bijvoorbeeld georganiseerde lobby's al snel dat het registreren van internetgedrag wordt beperkt of zelfs helemaal verboden.'
Om te voorkomen dat gebruikers zich afkeren van onlinediensten, zouden consumenten vrij moeten zijn om hun eigen niveau van privacy te kiezen, meent onderzoeker Piet Hein Meeter
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid