Overslaan en naar de inhoud gaan

'Weerstand tegen registratie internetgedrag'

Nederlanders gaan zich in 2008 steeds meer verzetten tegen het registreren van hun gegevens en gedrag op internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat voorspelt accountant Deloitte in zijn jaarlijkse toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de technologie-, media- en telecombranche.

related partner content for mobile comes here

In zijn zogenoemde TMT Dutch Predictions 2008 stelt Deloitte dat websites er goed aan doen duidelijk te zijn over hun privacybeginselen.

De accountant zegt dat veel bedrijven het internetgedrag van consumenten registreren voor gerichte marketing en reclame, maar deze informatie wordt niet altijd voldoende beveiligd tegen misbruik. ‘Daarbij is het zorgwekkend dat lang niet alle organisaties dergelijk misbruik of verlies van per-soonsgegevens kenbaar maken. Als misbruik van persoonsgegevens openbaar wordt, eist de samenleving via bijvoorbeeld georganiseerde lobby's al snel dat het registreren van internetgedrag wordt beperkt of zelfs helemaal verboden.'

Om te voorkomen dat gebruikers zich afkeren van onlinediensten, zouden consumenten vrij moeten zijn om hun eigen niveau van privacy te kiezen, meent onderzoeker Piet Hein Meeter

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in