Overslaan en naar de inhoud gaan

Werkfruit tegen overgewicht

Werkfruit is een nieuwe campagne in de strijd voor een gezonde leefstijl en tegen overgewicht. Het idee: zet een fruitschaal bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doelstelling van de is dat het aanbieden van fruit op het werk net zo gewoon wordt als het verstrekken van koffie en thee. Ook groenten als wortels en komkommers kunnen tot het pakket behoren. De campagne mikt erop dat werkgevers het gratis aanbieden. Maar het is aan de werkgever om dat te bepalen.

related partner content for mobile comes here

Paul Rosenmöller, voorzitter van het convenant overgewicht, gaf woensdag bij het Voedingscentrum in Den Haag de aftrap voor de campagne. Die richt zich met name op kleine en middelgrote bedrijven. Het streven is dat binnen drie jaar 3000 bedrijven meedoen. Bij het Voedingscentrum en op het kantoor van Productschap Tuinbouw is het idee al getest. Het viel goed bij de werknemers en driekwart van hen eet meer fruit doordat het op het werk nu voor het grijpen ligt.

Of fruit op het werk bijdraagt aan het terugdringen van het ziekteverzuim, is nog onvoldoende onderzocht, aldus Auke Heins van AGF Promotie Nederland, dat betrokken is bij de campagne. Dat is volgens hem ook moeilijk te zeggen, omdat verzuim ook afhangt van andere factoren. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in