Overslaan en naar de inhoud gaan

NAB Show: Second Screen in de broadcasting industrie

Elk jaar verplaatst iedereen in de broadcast industrie die er wat toe doet zich naar Las Vegas om deel te nemen aan de jaarlijkse trade…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf de beurs blogt Service2Media, waar we te gast zijn op de Vizrt booth, elke dag voor Adformatie/Mobilemarketing de laatste nieuwtjes en wetenswaardigheden. Niet de berichten die u overal in de pers terug zult zien, maar de dingen die nu juist ons opgevallen zijn.

related partner content for mobile comes here

Multi channel en second screen Naast de geweldige push die Ultra High Definition televisie dit jaar krijgt - voor u betekent dat: nóg scherper beeld -, valt ook op dat de broadcasters zich stap voor stap verder richting een multi-channel omgeving begeven. Naast film en televisie wordt ook het internet en met name het gebruik van mobile apps tijdens het kijken steeds populairder. Het mobiele apparaat is een perfect gezelschap op schoot tijdens het televisie kijken.

De mogelijkheden met second screen zijn groot. Zeker door gebruik te maken van een synchronisatietechniek waardoor de mobiele app en het televisieprogramma in de maat lopen is het mogelijk volledig in context met de gebruiker te communiceren zonder hiermee de kijkervaring te verminderen of zelfs maar te onderbreken. Advertenties, product placements, speciale acties en andere campagnes kunnen nu op exact het juiste moment, tijdens het kijken worden geplaatst. Onafhankelijk van de beschikbare reclameblokken die rond de televisieprogrammering zijn geplaatst.

Second screen biedt echter nog veel meer mogelijkheden zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot een directe terugkoppeling zodat polls kunnen worden uitgevoerd en koppelingen naar social media omgevingen. Second screen kan daarom veel meer zijn dan alleen een tweede scherm, het kan een gereedschap zijn om de kijker te engagen, direct te betrekken bij de uitzending en deze zelfs met zijn vrienden te laten delen.

Toekomstmuziek? Nou, eigenlijk niet. Hier op NAB staan werkelijk tientallen bedrijven die second screen oplossingen aanbieden. Van simpele companion apps en televisiegidsen, via apps die tijdens een sportwedstrijd extra informatie bieden, tot apps die frame-accurate gekoppeld zijn aan een speelfilm en aktief bijdragen aan de verhaallijn. En het wordt ook echt in de praktijk gebracht: de Nederlandse speelfilm APP, met second screen, draait momenteel in meer dan honderd Nederlandse bioscopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in