Overslaan en naar de inhoud gaan

Mecom geeft winstwaarschuwing

Het Britse mediaconcern Mecom gaf maandag een winstwaarschuwing af. Als reden wordt de aanhoudend slechte advertentiemarkt in Nederland…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De advertentieopbrengsten daalden volgens Mecom in de periode maart en april met meer dan 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

In januari en februari was de afname zelfs 28 procent.

Hiermee komt de omzet van Mecom zwaarder onder druk te staan dan Mecom had verwacht.

De winst valt volgens Mecom waarschijnlijk fors lager uit dan de markt verwacht.

In Denemarken staan de zaken van Mecom er ook slechter voor dan was voorzien, maar in mindere mate dan in Nederland.

Op 25 april (tussentijds handelsbericht over het eerste kwartaal) zal Mecom verder ingaan op de marktontwikkelingen. Het komt dan ook met een herziene winstverwachting voor dit jaar.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in