Overslaan en naar de inhoud gaan

SEC: koersgevoelig informeren mag via sociale media

De Amerikaanse beurswaakhond SEC geeft ondernemingen toestemming om koersgevoelige financiële informatie via sociale media als Twitter,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste sociale media zijn goed geschikt voor de communicatie met investeerders, verklaarde George Canellos van de SEC. Alleen moeten die wel weten waar ze het laatste nieuws kunnen vinden en moeten de media toegankelijk voor iedereen zijn.

related partner content for mobile comes here

De zaak kwam aan het rollen nadat de SEC had gedreigd met vervolging van de ceo van Netflix. Hij had op zijn persoonlijke Facebook-pagina koersgevoelige informatie naar buiten gebracht, waarop het aandeel in korte tijd 15 procent steeg. De SEC ziet van het vervolgen van de Netfix-topman af en stelde nu de nieuwe regel op.

In Nederland moet koersgevoelige informatie altijd via een persbericht naar buiten worden gebracht, zegt woordvoerder Martijn Pols van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). ‘Dat is wettelijk vastgelegd. Iedereen moet er tegelijkertijd over kunnen beschikken.’

Maar dat betekent niet dat ondernemingen ze niet ook via Facebook, Twitter of andere sociale media naar buiten kunnen brengen, aldus Pols. ‘Hoe breder hoe beter. We raden bedrijven ook aan koersgevoelige informatie op hun website plaatsen. Zo is het voor iedereen te vinden, en kunnen mensen ook zien wat er in het verleden is gecommuniceerd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in