Overslaan en naar de inhoud gaan

Meten, meten en nog eens meten

Op Marketingfacts een onderzoek over de looppaden die een klant aflegd in de supermarkt. Hierbij is gebruikt gemaakt van RFID techniek om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op een onderzoek over de looppaden die een klant aflegd in de supermarkt. Hierbij is gebruikt gemaakt van techniek om een en ander vast te leggen.

related partner content for mobile comes here

Het feit dat er onderzoek naar loopgedrag wordt gedaan in supermarkten is volgens mij niet nieuw. Dit wordt al jaren lang gedaan en zorgt ervoor dat alles in een supermarkt staat op de plek waar het nu staat (er zijn onder onze lezers vast mensen die daar veel meer van af weten).

Wel nieuw is dat door deze techniek ieder wagentje in de toekomst gevolgd kan worden, in plaats van incidenteel, op beperkte schaal. Het is vergelijkbaar met kijk- en luisteronderzoek op TV en radio, dat wordt nu ook nog gedaan via een steekproef. Ook daar zullen nieuwe technieken er voor gaan zorgen dat elke TV en radio als het waren een kijk- en luistercijferskastje wordt.

Ja het wordt nog wennen voor de marketeer, al dat meten. Want, , meten maakt meer kapot dan je lief is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in