Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes-Benz-rijders beste beleggers

Mercedes-Benz-rijders behalen het beste rendement, gevolgd door Ford- en Peugeot-rijders, zo blijkt uit het Beleggers Onderzoek 2005 van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mercedes-Benz-rijders blijken ook de meeste ervaring te hebben en de meeste tijd per week te besteden aan beleggen. Ford-rijders staan op de tweede plaats, maar hebben de minste beleggingservaring. Peugeot-rijders staan derde als het gaat om rendement. Citroën-rijders behalen het laagste rendement.

related partner content for mobile comes here

BMW-rijders blijken net als vorig jaar de meest risicovolle beleggers. Ze besteden na de Mercedes-rijders wekelijks de meeste tijd aan beleggen, maar behalen een lager rendement.

De karaktereigenschappen die beleggers zichzelf als persoon toedichten blijken nauw aan te sluiten op het type auto dat ze besturen, wat dit automerk wil uitstralen en hun eigen beleggingsgedrag. Zo vinden Audi-rijders zichzelf vooral actief en vinden BMW-rijders zich ten opzichte van andere beleggers gevoelig en onvoorspelbaar. Mercedes-Benz-rijders vinden zichzelf vooral avontuurlijk ingesteld. Opel-rijders daarentegen vinden zichzelf nuchter en de Volvo-rijder vindt zichzelf vooral traditioneel.

Het onderzoek richtte zich op zowel bestaande klanten als frequente bezoekers van . In totaal deden 3.495 personen mee aan het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in