Kindernet levert fors in door overstap naar Veronica
Op zondag 1 september daalde Kindernet's marktaandeel in de leeftijdsgroep 6-12 jaar (tijdvak 06-18 uur) tot 0,1 pct. Ter vergelijking: in de hele (vakantie-)maand augustus scoorde Kindernet een gemiddeld marktaandeel van bijna 16,8 pct. Concurrent Fox Kids, dat in de maand augustus goed was voor een marktaandeel van 30,1 pct, scoorde op de startdag van Kindernet/Veronica een aandeel van 43 pct. Afgelopen woensdag was dat zelfs 47,4 pct, waar Kindernet 1,1 haalde. Managing director René Boogaard van Fox Kids denkt dat de 'kijkcijferval' van Kindernet te maken heeft met de gebrekkige marketing rond de 'verhuizing' van de zender van Net5 naar Veronica. Hij verwacht dat de marktverhoudingen binnen een maand weer op het oude peil zullen terugkeren. Marketing-manager Anita Greter van Kindernet/Nickelodeon bevestigt de cijfers, maar wijst erop dat de campagne tot nu toe op het verkrijgen van (kabel)distributie gericht was. 'Komende zondag starten we dan ook een brede kijkercampagne, onder meer met moving billboards en een folder, die in ons verspreidingsgebied huis-aan-huis wordt verspreid. Motto van die campagne: 'Wie zoekt die wint'.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid