Overslaan en naar de inhoud gaan

Kindernet levert fors in door overstap naar Veronica

Kindernet heeft vrijwel zijn gehele marktaandeel verloren door de nieuwe kanaaldeling met Veronica, sinds afgelopen zondag. Concurrent Fox…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op zondag 1 september daalde Kindernet's marktaandeel in de leeftijdsgroep 6-12 jaar (tijdvak 06-18 uur) tot 0,1 pct. Ter vergelijking: in de hele (vakantie-)maand augustus scoorde Kindernet een gemiddeld marktaandeel van bijna 16,8 pct. Concurrent Fox Kids, dat in de maand augustus goed was voor een marktaandeel van 30,1 pct, scoorde op de startdag van Kindernet/Veronica een aandeel van 43 pct. Afgelopen woensdag was dat zelfs 47,4 pct, waar Kindernet 1,1 haalde. Managing director René Boogaard van Fox Kids denkt dat de 'kijkcijferval' van Kindernet te maken heeft met de gebrekkige marketing rond de 'verhuizing' van de zender van Net5 naar Veronica. Hij verwacht dat de marktverhoudingen binnen een maand weer op het oude peil zullen terugkeren. Marketing-manager Anita Greter van Kindernet/Nickelodeon bevestigt de cijfers, maar wijst erop dat de campagne tot nu toe op het verkrijgen van (kabel)distributie gericht was. 'Komende zondag starten we dan ook een brede kijkercampagne, onder meer met moving billboards en een folder, die in ons verspreidingsgebied huis-aan-huis wordt verspreid. Motto van die campagne: 'Wie zoekt die wint'.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in