Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren en millennials hebben niets tegen mobile advertising

Onder bepaalde omstandigheden, wel te verstaan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Aldus van Nielsen.

related partner content for mobile comes here

42 procent van de doelgroep Generation Z (geboren vanaf 1996) en 44 procent van de millennials (geboren tussen 1977 en 1995) -met een smartphone- wil best mobile advertising ontvangen, aldus Nielsen. Zolang de content erachter maar gratis is, een flinke promotie bevat, en de advertenties geen invloed hebben op hun dataverbruik.

Voor beide doelgroepen is gemak belangrijk: ze zullen eerder op een advertentie klikken als ze daarvoor een app niet hoeven te verlaten, of niet geredirect worden naar een andere website.

Jongere smartphonegebruikers vinden het ook niet zo&;n punt om persoonlijke gegevens te ruilen tegen gratis (of goedkopere) content. In tegenstelling tot veel oudere consumenten.

55 procent van Generatie Z en 48 procent van de millennials is bereid in te gaan op een aanbod via een advertenties, zolang deze advertenties de juiste mix van branding, gemak en aanbod bevatten.

Generatie X (geboren tussen 1965 en 1976), de babyboomers (1946-1964) en de generatie is geboren is voor 1946, zijn veel sceptischer  over het geven van persoonlijke informatie in ruil voor een leuke deal.

Nielsen ondervroeg 8400 online consumenten. Millennials (19 procent), Generatie X (17 procent) en Babyboomers (14 procent) zijn het meest ontvankelijk voor coupons of promoties.

Opvallend: zowel de jongste Generatie  Z als de generatie die is geboren voor 1946, zijn het meest positief over getargete advertenties. Deze doelgroepen hangen dus erg aan aandacht en relevantie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in