
Kinderen in Canada en de Verenigde Staten kregen sinds begin deze week een stappenteller bij hun Happy Meal. Het speeltje was onderdeel van een campagne rondom de Olympische Spelen en moest kinderen stimuleren om meer te bewegen. Nu lijkt dat de wearable zorgt voor huidirritaties, stopt het hamburgerrestaurant met de uitgifte van de stappenteller.
Power Up Your Play - McDonald's Happy Meal TV Commercial
Bandje
Vacatures
Communicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACreatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersChannel Marketing Manager Project Business
Somfy‘We hebben de stappentellers snel teruggetrokken nadat we meldingen kregen dat het bandje mogelijk huidirritaties veroorzaakt’, zegt een woordvoerder van McDonald’s tegen The Wall Street Journal. ‘Niets is belangrijker voor ons dan de veiligheid van onze klanten. We gaan de zaak tot op de bodem onderzoeken. Onze jongsten gasten kregen een alternatief speeltje in hun Happy Meal.’
McDonald’s wil een gezonder imago en sponsort daarom sportevenementen als de Olympische Spelen. Lees meer over verantwoorde kindermarketing bij McDonalds en de wearable.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee