Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Volkswagen en Epke zijn een goede combinatie’

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de nieuwste leeft Epke Zonderland zich uit op een speciale editie van de Volkswagen Tiguan. De auto heeft allerlei technische hoogstandjes, waardoor Zonderland tijdens het rijden gewoon zijn oefeningen kan doen. Dat trainen in de auto is mogelijk dankzij de ‘Sport mode plus&;, een combinatie tussen adaptive cruise-control en lane-assist.

related partner content for mobile comes here

Wat vindt Nederland?

Die functies bestaan natuurlijk alleen in de commercial. Maar ondanks de ‘don’t try this at home’ waarschuwing, snapt niet iedereen de grap. Onderzoeksbureau MeMo² liet de reclame zien aan 101 respondenten en een van hen zegt: &;Verkeersveiligheid wordt niet in acht genomen. Daarom vind ik dit een slechte reclame.&;

Slechts 25% vindt de commercial geloofwaardig. Kijkers vinden ‘deze commercial niet passen bij het imago van degelijkheid’.

Opvallend, leuk en onderscheidend

Ondanks de kritiek, bereikt de commercial zijn doel. ‘Als ik het geld ervoor had, ging ik meteen naar Volkswagen om een nieuwe te kopen!’ zegt een kijker. De meerderheid vindt de reclame opvallend (64%), leuk (53%) en onderscheidend (53%).

Hij staat

Max de Jong van MeMo² vindt Volkswagen en Epke een goede combinatie. ‘Beide ‘merken’ horen tot de top in hun categorie. Ook volgens de kijker is er een duidelijke chemie zichtbaar tussen de sportieve VW Tiguan en de turner.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in