Overslaan en naar de inhoud gaan

INDIE ontwikkelt 'The Gift of Time' voor Amstel Premium Pilsener

In een Amstel-campagne die gericht is op de Oost-Europese markt, wordt de nadruk ouderwets op het product gelegd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tijd nemen voor dingen. Voor het met zorg vervaardigen van een product om er daarna - tijd! - met aandacht van te genieten. Het is een herkenbare communicatiebenadering die Amstel Premium Pilsener kiest in de door INDIE gemaakte campagne. Het levert - langzame - beelden op van gerstvelden, hop dat de brouwketel ingaat, in het glas dansend goudgeel pils en intieme cafémomenten.

related partner content for mobile comes here

In Nederland zien we de keuze voor &;ambachtelijke bierreclame&; nog maar zelden gemaakt worden (Hertog Jan is een uitzondering). Deze campagne is dan ook niet voor Nederland bestemd, maar voor de introductie van Amstel Premium Pilsener in Oost-Europa (o.a. Bulgarije, Kroatië, Macedonië en Wit-Rusland). Lode Schaeffer (INDIE) zegt dat het echt om een een ander merk gaat dan het Nederlandse Amstel. &;Dit pilsener heeft een veel meer premium positonering en - verpakking.&; Volgens Schaeffer verschilt de biermarkt in Oost-Europa radicaal van de onze. &;Authenticiteit en vakmanschap zijn daar erg belangrijk, vooral in het premium segment.&;

Overigens denkt Schaeffer dat een campagne als deze in Nederland in principe ook succesvol zou kunnen zijn. &;Maar&;, zegt hij, &;de positionering voor Amstel is hier toch echt heel anders.&;

John Plat
In de commercial komt de oudste nog in leven zijnde brouwer van Amstel (op z&;n Engels wordt het Émstel), aan het woord. Dat is John Plat, die het overgrote deel van zijn leven – om precies te zijn 38 jaar – wijdde aan het brouwen van &;het beste pils bij Amstel&;. Dat de oude brouwer zijn verhaal doet in het Engels met onvervalst Nederlands accent, is volgens Schaeffer juist belangrijk om zijn vakmanschap en authenticiteit te benadrukken. Officieel heet het dat de toewijding en tijd die Plat in het brouwen heeft gestoken, voor Amstel de reden is om het publiek aan te moedigen om tijd te geven. &;Niet alleen aan Amstel Premium Pilsener, maar juist ook aan die speciale momenten die er toe doen.&;

De 60 seconden durende commercial is de aftrap van het Gift of Time platform dat tot leven komt in print, outdoor, social media en instore.

INDIE verovert Oost-Europa
INDIE meldt dat het onlangs ook de internationale pitch heeft gewonnen die is uitgeschreven door Amstel Rusland. INDIE werkt nu aan de ontwikkeling van de introductiecampagne voor een nieuw product in Rusland: Amstel Non-Alcoholic.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Creative Director / Art Director: Lode Schaeffer
Copywriter: Lysbeth Bijlstra
Designers: Maarten Versteeghe, Eva Storck
RTV: Ineke Koornstra
Account Management: Maroeschka Volker, Jojanneke Wennekker
Amstel Premium Pilsener (Heineken International): Anna Bizon
Productiemaatschappij: Comrad
Regisseur: Eche Janga
Producer: Karlijn Paardekoper
D.O.P.: Mark de Meijer
Geluid: Wave studios – Alex Nicholls-Lee
Muziek: Soundpush - Jaap Eggermont
On-line post-productie: Storm Postproduction
Off-line: De Kapsalon – Brian Ent

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in