Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken en KLM laten Amerikanen 'Kingsday' beleven

Een opmerkelijke actie van Heineken en KLM. Tijdens een bliksembezoek aan de Koningsdag werden tien Amerikanen ondergedompeld in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Koningsdag mag in ons land een fenomeen zijn, over de grens zijn slechts weinig mensen met het bestaan van dit feest bekend. Een gemiste kans, want ons nationale verjaarsfeest biedt een uitgelezen kans om trots de Nederlandse identiteit te presenteren.

related partner content for mobile comes here

KLM en Heineken, bij uitstek twee iconische ‘Dutch brands’, besloten hier dit jaar iets aan te doen. In het kader van de gezamenlijke actie ‘Orange Experience’ werden tien Amerikanen per KLM-jet overgevlogen voor een bliksembezoek aan Koningsdag in Amsterdam, compleet met  rondvaart door de grachten en gastoptreden van Armin van Buuren (hoofdrolspeler in Heinekens ;Dance more, drink slow&; campagne).

Opvallend is dat de gelukkigen niet noodzakelijk relaties, fans of &;volgers&; waren van een van de beide merken. De selectie vond plaats tijdens een vrijmarkt die KLM en Heineken hadden georganiseerd in Amsterdam Avenue, New York. Bezoekers van die markt konden meedoen aan een kennisquiz, met als hoofdprijs een trip naar KIngsday.

Voor Frank Houben, director Communications & Corporate Identity van KLM, smaakt de co-branded actie naar meer. Hij sluit niet uit dat vaker gezamenlijke acties met andere merken georganiseerd gaan worden, ‘waarbij we ook gebruik kunnen maken van elkaars bereik’.

Rob van Griensven, sr brand manager bij Heineken, sluit zich hierbij aan: ‘Dat je als merk inspeelt op wat er in de wereld om je heen gebeurt en daarbij de samenwerking zoekt met een ander merk of een platform, vind ik heel erg logisch.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in