Overslaan en naar de inhoud gaan

'Heineken vermindert alcoholpercentage Brits merk'

Heineken is van plan om het alcoholpercentage van een van zijn Britse merken met 1 procentpunt te verlagen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook overweegt de brouwer een verlaging van de andere merken. Dit meldt de Britse krant The Sunday Telegraph. Het alcoholpercentage van cidermerk Strongbow zou worden verlaagd van 5,3 procent naar 4,3 procent. De stap wordt volgens de krant in 2013 gezet. Strongbow is de meest verkochte cider in het Verenigd Koninkrijk. Het merk is eigendom van de brouwer Scottish & Newcastle, die Heineken in 2008 heeft overgenomen.

related partner content for mobile comes here

Naast de verlaging, gaat ook op 11 miljoen glazen vermelden hoeveel alcohol er in het glas zit. Ook komen er waarschuwingen in kroegen om te wijzen op de gevaren van te veel alcohol.

De maatregel is volgens de krant onderdeel van een overeenkomst met de Britse overheid. Deze zou met een aantal bedrijven afspraken hebben gemaakt over plannen om het aantal Britten dat er een ongezonde levensstijl op na houdt, terug te dringen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in