Overslaan en naar de inhoud gaan

Maatschappelijke betrokkenheid goed voor voetbalclubs

Maatschappelijke betrokkenheid levert betaald voetbalclubs een beter imago op. Ook de projecten waar de profclubs zich voor inzetten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maatschappelijke betrokkenheid levert betaald voetbalclubs een beter imago op. Ook de projecten waar de profclubs zich voor inzetten, profiteren ervan: inzet van spelers en stadion leiden tot hogere participatie en verbeterde uitstraling van maatschappelijke projecten. Dat blijkt uit het onderzoek Rendement van maatschappelijk verantwoord ondernemen door betaald voetbalclubs van de Universiteit van Utrecht in opdracht van .

related partner content for mobile comes here

In totaal steken de ere- en eerste divisieclubs 3,1 miljoen euro in maatschappelijke projecten. Ze richten zich daarbij op een breed scala aan activiteiten: 25% houdt zich bezig met het bevorderen van sportparticipatie, één vijfde met arbeidsparticipatie – of integratie, 16 procent met scholing, 14 procent met gezondheid en 6 procent richt zich op de wijken waar de club is gevestigd. De betrokkenheid leidt tot een beter imago van de clubs en goodwill bij relaties als gemeentes, woningcorporaties en onderwijsinstellingen.

Hoewel deze betrokkenheid niet direct leidt tot financieel rendement, kan het we financieel voordeel opleveren. Stelt senior adviseur Frank van Eekeren in de Volkskrant. ‘Er zijn sponsors die letterlijk zeggen: als de club zich zo maatschappelijk opstelt, wordt het voor ons echt interessant om samen te werken.’

De resultaten van het onderzoek worden vandaag, 9 maart, bekend gemaakt tijdens het congres Scoren in de Wijk in Enschede.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in