Grootste reclame-campagne Asics ooit
De campagne is ontwikkeld door Vitro uit San Diego en is tot op heden het grootste marketinginitiatief van Asics. De nieuwe campagne gaat in op het loslaten van negatieve energie en gedachten, om op die manier obstakels te overwinnen die normaal gesproken een belemmering vormen: een concept dat voor het eerst in de campagne voor 2010 werd geïntroduceerd.
Ook worden de bedrijfsfilosofie en het acroniem voor de merknaam Asics geïntroduceerd. Het acroniem is ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat Latijns is voor ‘Een Gezonde Geest in een Gezond Lichaam’. Als grootste marketinginitiatief tot nu toe richt het zich op meer dan hardlopen alleen en vormt het een totaalconcept voor alle sportieve gebieden. Het omvat schoenen, accessoires en kleding.
De uitingen van de campagne worden nog deze maand wereldwijd gelanceerd via radio, tv, print en online. Asics verdubbelt de media-investering in Europa. Er wordt aanzienlijk geïnvesteerd in advertenties in specialistische titels, hetzelfde geldt voor advertenties in meer algemene lifestylemedia. Het merk breidt zijn bereik uit middels tv-commercials in een aantal belangrijke markten (Groot Brittannië, Spanje, Frankrijk en Duitsland) en via Eurosport in 59 landen.
In de Benelux wordt de campagne online, in print en in winkeletalages en/of de winkelvloer gelanceerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid