Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootste reclame-campagne Asics ooit

Asics komt met zijn reclamecampagne voor 2011, 'Sport Releases More Than Just Sweat'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is ontwikkeld door Vitro uit San Diego en is tot op heden het grootste marketinginitiatief van Asics. De nieuwe campagne gaat in op het loslaten van negatieve energie en gedachten, om op die manier obstakels te overwinnen die normaal gesproken een belemmering vormen: een concept dat voor het eerst in de campagne voor 2010 werd geïntroduceerd.
Ook worden de bedrijfsfilosofie en het acroniem voor de merknaam geïntroduceerd. Het acroniem is ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat Latijns is voor ‘Een Gezonde Geest in een Gezond Lichaam’. Als grootste marketinginitiatief tot nu toe richt het zich op meer dan hardlopen alleen en vormt het een totaalconcept voor alle sportieve gebieden. Het omvat schoenen, accessoires en kleding.
De uitingen van de campagne worden nog deze maand wereldwijd gelanceerd via radio, tv, print en online. Asics verdubbelt de media-investering in Europa. Er wordt aanzienlijk geïnvesteerd in advertenties in specialistische titels, hetzelfde geldt voor advertenties in meer algemene lifestylemedia. Het merk breidt zijn bereik uit middels tv-commercials in een aantal belangrijke markten (Groot Brittannië, Spanje, Frankrijk en Duitsland) en via Eurosport in 59 landen.
In de Benelux wordt de campagne online, in print en in winkeletalages en/of de winkelvloer gelanceerd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in