Overslaan en naar de inhoud gaan

Google combineert gegevens gebruikers

Google komt met nieuwe privcayvoorwaarden. Het combineert persoonlijke gegevens die het bedrijf van gebruikers heeft uit Google+ en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google meldt dat het nieuwe privacybeleid 'veel eenvoudiger' wordt, omdat dezelfde voorwaarden gelden voor verschillende Google-diensten. Google zou de gebruiker op die manier beter van dienst kunnen zijn. Het beleid gaat op 1 maart van kracht.
Bij Google kreeg je al gepersonaliseerde zoeksuggesties en resultaten gebaseerd op je eerdere zoekopdrachten. Maar het bedrijf gaat nu de gegevens van verschillende diensten combineren. Vooral adverteerders lijken baat te hebben bij het combineren van persoonsgegevens. Ze kunnen daardoor gerichter hun doelgroep aanspreken.
Er is veel kritiek op het privacybeleid van Google. Autoriteiten zijn bezorgd over de gewoonte van het bedrijf om persoonlijke informatie lange tijd te bewaren. Ook zouden gepersonaliseerde zoekresultaten ervoor kunnen zorgen dat gebruikers maar een heel beperkte werkelijkheid voorgeschoteld krijgen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Het Parool (Emma van der Wateren)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in