Friesland Bank lanceert twee hyperlocal portals
De portals hebben de naam “Wonen en leven in de provincie Utrecht" () en "Wonen en leven in de provincie Friesland".
De bank doet dit in samenwerking met Fundament All Media, op basis van de Niki.nl en Jaap.nl data.
Het zijn twee online platforms geworden waarop alle informatie staat verzameld op het gebied van wonen en leven in Utrecht en Friesland. Nieuwbouw, bestaande bouw en hypotheken, aangevuld met nieuws- en twitterberichten, uitgaanstips, foto’s, video’s en blogs die betrekking hebben op Utrecht en Friesland.
Doel: de bezoeker op transparante wijze alle informatie bieden over dit specifieke woon- en leefgebied.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHyperlocal is hot, aldus de bank. Inzoomen is de trend; klein nieuws is groot nieuws als het zich dichtbij afspeelt.
Een hyperlocalsite verzamelt op basis van zoektermen (en uitsluiting van zoektermen) een grote verscheidenheid aan data. Het publiek is op deze manier ook zelf onderdeel van de totstandkoming van de informatievoorziening, doordat (centrale) informatie wordt gecombineerd met meningen, ervaringen en kennis van gebruikers via bijvoorbeeld Twitter. Een hyperlocal is met andere woorden een ‘sociaal-culturele omgeving, waarin relevante informatie omtrent een afgebakend gebied door iedereen kan worden gebruikt, hergebruikt en verrijkt met multimediale en interactieve elementen’, aldus de Friesland Bank.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid