Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook gaat privacy gebruikers verbeteren

Facebook heeft toegezegd de privacy van zijn gebruikers te verbeteren na conclusies uit een Canadees rapport.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

gaat gebruikers meer openheid en controle geven over de informatie die naar derde partijen wordt gestuurd, zoals ontwikkelaars van spelletjes en quizzen op de site. Daarnaast kunnen gebruikers hun account verwijderen in plaats van de-activeren als zij niet willen dat hun informatie wordt behouden.

related partner content for mobile comes here

De toezeggingen gelden voor tweehonderd miljoen Facebookgebruikers in de wereld, zei de Canadese privacycommissaris Jennifer Stoddart. In juli bracht zij een rapport waarin stond dat Facebook privégegevens van gebruikers voor onbepaalde tijd achterhoudt en daarover onduidelijke informatie geeft.

Facebook krijgt een jaar de tijd om de veranderingen in Canada door te voeren.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in