Design verkoopt
Het maakt niet uit of je horloges, mobieltjes of vaatwassers verkoopt, iemand uit de modebranche kan goed van pas komen om de ‘fashion content’ van je product wat op te krikken. Her en der worden modeontwerpers tot artistiek directeur benoemd, vanwege het zogeheten handtaseffect. Dat wil zeggen: je voegt aan een gewoon artikel een designdimensie toe. Die verander je van tijd tot tijd, zodat de consument het gebruiksvoorwerp steeds meer als een hebbeding gaat beschouwen.
Waardoor hij het regelmatig vervangt om up-to-date te blijven. Een mooi voorbeeld van het verschijnsel is de verbintenis van bruidsjurkenontwerpster Vera Wang met het matrassenmerk Serta. De gedachte was dat een huwelijk vaak leidt tot de aanschaf van een nieuw matras. En inderdaad: de verkoop bij Serta schiet omhoog sinds Wang er artistiek directeur is. Ook bedrijven als Nokia en Motorola en het diamantenconcern De Beers passen de handtasstrategie met veel succes toe.
Bron: Trends
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid