Overslaan en naar de inhoud gaan

Design verkoopt

Het lijkt een trend te worden: een artistiek directeur inhuren om je merk een modieuze injectie te geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het maakt niet uit of je horloges, mobieltjes of vaatwassers verkoopt, iemand uit de modebranche kan goed van pas komen om de ‘fashion content’ van je product wat op te krikken. Her en der worden modeontwerpers tot artistiek directeur benoemd, vanwege het zogeheten handtaseffect. Dat wil zeggen: je voegt aan een gewoon artikel een designdimensie toe. Die verander je van tijd tot tijd, zodat de consument het gebruiksvoorwerp steeds meer als een hebbeding gaat beschouwen.

related partner content for mobile comes here

Waardoor hij het regelmatig vervangt om up-to-date te blijven. Een mooi voorbeeld van het verschijnsel is de verbintenis van bruidsjurkenontwerpster Vera Wang met het matrassenmerk Serta. De gedachte was dat een huwelijk vaak leidt tot de aanschaf van een nieuw matras. En inderdaad: de verkoop bij Serta schiet omhoog sinds Wang er artistiek directeur is. Ook bedrijven als Nokia en Motorola en het diamantenconcern De Beers passen de handtasstrategie met veel succes toe.
Bron: Trends

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in