Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisis gaat ten koste van mvo

De economische crisis heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen naar de achtergrond gedrukt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de strategische prioriteitenlijst van ondernemingen wordt dit thema nauwelijks nog genoemd, blijkt uit onderzoek van HR-adviesbureau Towers Perrin onder 72 (middel)grote ondernemingen in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Gevraagd naar de strategische uitdagingen voor de toekomst noemen HR-managers de bestendiging van de door personeelsreducties nieuw vormgegeven organisaties (91%) en het aantrekken van het juiste profiel jongeren voor het bouwen aan de organisatie. Daarnaast wordt vooral het centraal stellen van de klant als 'heel belangrijk' ervaren, zegt 79 pct van de respondenten. Ook de continuïteit van de organisatie (77%) staat hoog op de strategische agenda gezet voor de lange termijn.

Raymond Welmers, senior adviseur bij Towers Perrin: 'Dat maatschappelijk verantwoord ondernemen van de agenda verdwenen lijkt, is opmerkelijk. Zeker gezien het belang dat medewerkers hieraan hechten. Uit een andere studie van ons onder ruim 2500 medewerkers in Nederland blijkt dat zij maatschappelijk verantwoord ondernemen op plaats drie zetten als het gaat om hun betrokkenheid bij de onderneming en op plaats zes als het gaat om de keuze bij een werkgever te blijven.'

De verwachting bestaat dat de 'War on Talent' de komende jaren zal doorgaan. 42 Pct van de deelnemende organisaties geeft aan dat zij de strategische uitdagingen vooral in acht nemen bij het aannemen van talent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in