Fortis, ING en Aegon konden niet op tegen de pers
Een (goede) responsstrategie van een bedrijf in crisis kan ernstige reputatieschade niet altijd voorkomen. Voor Fortis, ING en Aegon gold…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat concludeert Derek Ursem in zijn met een 8 beoordeelde scriptie ‘De invloed van berichtgeving over de kredietcrisis op de reputatie van bedrijven’ in het kader van zijn masterstudie Communicatiewetenschap Vrije Universiteit Amsterdam.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Als mogelijke verklaring hiervoor noemt Ursem dat er zo enorm veel negatieve aandacht in het nieuws was over de drie bedrijven, dat het effect van de responsstrategieën werd ondergesneeuwd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het transactieproces tussen journalisten en bronnen met betrekking tot de berichtgeving over de economische crisis, lijken journalisten dus vooralsnog het voortouw te nemen, denkt hij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid