Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG ziet af van overname NRC Media

De Telegraaf Media Groep (TMG) is niet langer geïnteresseerd in een overname van NRC Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad op basis van bronnen rondom de biedingsprocedure. PCM en De Persgroep hebben een bod van TMG als te laag afgewezen, schrijft de krant. Alleen investeringsbedrijf HAL is officieel nog in de race om NRC Media van PCM over te nemen. HAL is al aandeelhouder van de FD Mediagroep.

related partner content for mobile comes here

Belangrijkste reden voor het Telegraaf-concern om af te haken is het feit dat TMG zelf met een reorganisatie bezig is. Onlangs werd al bekend dat de zondagseditie van De Telegraaf per 1 januari wordt beëindigd. Om tegen die achtergrond NRC Media over te nemen, is moeilijk uit te leggen. Het vermoeden bestaat dat er met opzet te laag is geboden, om de biedingsstrijd zonder gezichtsverlies te kunnen verlaten.

Ingewijden melden nog dat eventueel Veronica Holding, een nog onbekende groep vermogende Nederlandse families en het Duitse mediabedrijf Axel Springer interesse zouden kunnen hebben in NRC.

Bron: FD via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in