Overslaan en naar de inhoud gaan

Coosto monitort sociale media tijdens events om een crisis snel te signaleren

Wanneer zijn berichten over geweld serieus reden tot alarm?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het festivalseizoen is aanstaande en veiligheid is voor organisatoren van evenementen cruciaal. Per evenement plaatsen bezoekers inmiddels tien- tot honderdduizenden berichten openbaar op sociale media als Twitter, Facebook en Instagram. Het live analyseren van deze berichten geeft onmiddellijk inzicht in potentiële gevaren, maar dit is voor veel organisatoren van evenementen lastig. Om dit eenvoudig mogelijk te maken, richt social media analysebedrijf Coosto een aparte tak op voor eventmonitoring, inclusief een speciaal opgeleid team van experts. Zo heeft het team van Coosto al ingezet tijdens Mysteryland 2015.

related partner content for mobile comes here

Publieksveiligheid

Sociale media spelen inmiddels een grote rol in het optimaliseren van publieksveiligheid. Het aantal berichten dat tijdens evenementen openbaar op sociale media wordt geplaatst, neemt ieder jaar toe. Ook wordt er steeds meer beeldmateriaal gedeeld. Deze berichten bevatten veel signalen over calamiteiten als drukte, geweld en drank- en drugsgebruik. De bevindingen die bezoekers delen, kunnen met Coosto real-time worden gemeten. Zo kan een calamiteit worden gesignaleerd of worden gemeten wat er bij het publiek leeft.

Crowd management

Intern heeft Coosto een team van experts opgeleid met zowel kennis van veiligheid als de eigen social media-analysetool. Het team kan de organisatie van evenementen bijstaan en het crowd management op zich nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in