Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfstop en media niet op één lijn (VS)

Vorige week publiceerde het Amerikaanse blad Fortune een lijst met de meest bewonderde bedrijven. Uit een onderzoek in opdracht van PR Week…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeksbureau Carma CEO analyseerde de verhalen over de meest bewonderde bedrijven in invloedrijke tijdschriften, zoals de BusinessWeek, de Time, The Wall Street Journal en de New York Times. Hoewel General Electrics voor de vijfde keer op rij boven aan de lijst prijkte, staat het bedrijf op het gebied van media aandacht slechts op de dertiende plek. Hierbij werd rekening gehouden met een combinatie van de omvang van het lezerspubliek en een vanuit het perspectief van het bedrijf gunstige pers. Albert Barr van Carma CEO veronderstelt overigens wel dat positieve geluiden in de media van invloed zijn op de manier waarop analysten en zakenmensen tegen de bedrijven aankijken, mits dit een paar jaar achtereen doorgaat. Als voorbeeld noemde Barr Ebay, een bedrijf dat dit jaar niet voorkomt op de lijst van Fortune, maar wel veel positieve aandacht krijgt in de pers. Barr voorspelt dat Ebay binnen vijf tot tien jaar op de lijst zal verschijnen. Het interessante is dat de bedrijven die wèl genoemd werden, mogelijk te maken krijgen met een tegengesteld effect. Wie nu op de lijst staat, trekt meer aandacht en dat kan tot meer negatieve berichtgeving leiden. (Bron: PR Week)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in