Overslaan en naar de inhoud gaan

Scherpe omzetdaling Interpublic in vierde kwartaal

Het grootste reclamebureaunetwerk ter wereld, Interpublic, heeft zoals verwacht de omzet in het vierde kwartaal van 2001 scherp zien dalen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst daalde naar 111,2 miljoen dollar, ofwel 30 cent per aandeel, vergeleken met 190,5 miljoen dollar in 2000. Dat heeft niet alleen met daling van bestedingen te maken, Interpublic zegt dat ook de750 miljoen voor de acquisitie van True North in 2000 daar debet aan is. Interpublic omschreef de resultaten als een gevolg van ‘een heel moeilijke advertentiemarkt’. Volgens chairman en ceo John Dooner is het reclamebureaunetwerk bezig met een ‘groot herstructureringsprogramma’. De reclame- en mediadivisie, met onder meer Lowe & Partners, McCann-Erickson WorldGroup en FCB had te kampen met een omzetdaling van 17 procent naar 1,1miljard dollar. Ook de PR-groepen hadden het moeilijk met een omzetdaling van 14 procent naar 667miljoen dollar. Wel ziet Interpublic alweer een toename van new business in het eerste kwartaal van dit jaar, aldus Campaign.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in