Overslaan en naar de inhoud gaan

Goldman Sachs mogelijk tijdschriftenuitgever

De Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs heeft 1 miljard dollar gereserveerd om zich op de bladenmarkt te begeven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan Advertising Age hebben medewerkers van Goldman bevestigd dat er een plan is voor het uitgeven van special interest en business-to-business tijdschriften. Als Goldman Sachs de stap zet, heeft dat een grote verandering van de Amerikaanse tijdschriftenmarkt tot gevolg. Het opzetten van een eigen uitgeversdivisie zou zich vrijwel geheel voltrekken via overnames van, overwegend beursgenoteerde, uitgevers. De huidige recessie is gunstig, omdat de waarde van veel uitgevers is gekelderd. Eerste overnamedoelwit zou Primedia zijn. Deze uitgever is nu 623,5 miljoen dollar waard. Op 30 september was dat nog 2 miljard. Goldman zou ook al voorzichtig kopstukken uit het uitgeversvak hebben gepolst om de divisie te gaan leiden, zoals Don Logan, ceo van AOL Time Warner en Steve Florio, topman van Conde Nast. Als Goldman het plan uitvoert, zou het een vreemde eend in de bijt worden. De Amerikaanse tijdschriftenmarkt onderscheidt zich van andere media doordat hij beheerst wordt door relatief kleine familiebedrijven die aan concentratie weerstand hebben weten te bieden. Uitgeverij Goldman Sachs is geen familiebedrijf.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in