Overslaan en naar de inhoud gaan

Bacardi daagt Stap voor rechter

Drankenfabrikant Bacardi daagt de Stichting Alcoholpreventie (Stap) voor de rechter om posters waarop kinderen alcohol drinken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Trouw. Volgens de producent van Breezers heeft Stap informatie over geheime afspraken met Bacardi naar buiten gebracht in het ochtendblad. Bacardi zegt schade te hebben geleden door de publicatie en wil die verhalen op Stap.
Verder eist het bedrijf dat de stichting op de site verklaart zich verder aan de afspraak te zullen houden. Directeur Wim van Dalen van Stap heeft volgens Bacardi in een interview met Trouw mededelingen gedaan over de afspraken die hij met Bacardi maakte, terwijl geheimhouding zou zijn afgesproken. Die overeenkomst werd opgesteld nadat Stap een poster had verspreid waarop een ongeveer 12-jarige meisje uit een flesje Bacardi Breezer dronk. De poster was onderdeel van een campagne om te waarschuwen voor de risico's van drinken onder de 16.

related partner content for mobile comes here

Volgens Bacardi had de stichting het merk- en auteursrecht geschonden door een flesje Bacardi Breezer herkenbaar af te beelden. De posters werden teruggehaald en vernietigd, maar twee afbeeldingen doken drie weken geleden op in Trouw.

Stap was bereid te verklaren dat er geen mededelingen meer worden gedaan uit de overeenkomst, maar vindt niet dat Bacardi schade heeft geleden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in