Overslaan en naar de inhoud gaan

Acht Clio-nominaties voor Nederland

Nederlandse bureaus zijn in totaal acht keer genomineerd bij de Clio Awards, de Amerikaanse tegenhanger van het reclamefestival in Cannes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar waren er nog twaalf Nederlandse nominaties.

related partner content for mobile comes here

DDB is met drie nominaties het vaakst genomineerd. Het bureau staat op de shortlist met de Volkswagen Caddy campagne en Centraal Beheer Achmea’s ‘Leeuw’ en ‘Schoonmaaksters’.

180 werd twee keer genomineerd voor Adidas voor de tv-campagne met de commercials ‘Haile’ en ‘Nadia’ en voor ‘Road to Lisbon’.

KesselsKramer ontving twee nominaties voor de ‘Kaboom’-commercial voor Diesel. Diesel was overigens verantwoordelijk voor de inzending naar het festival, omdat KesselsKramer uit principe zelf niet inzendt.

De laatste Nederlandse nominatie viel in Print en ging naar Leo Burnett voor de campagne rondom de Olympische Spelen voor het Nationaal Fonds voor Gehandicapten.

De Nederlandse creatieven Bart Kooij en Nico Akkerman werden nog genomineerd voor het Volkswagen Golf filmpje 'Kids on Steps' dat zij samen met Scott Smith en Vinny Warren voor DDB Duitsland maakten.

Michael Jansen van Selmore nam namens Nederland plaats in de Film Jury. De prijzen worden uitgereikt van 21 tot en met 24 mei in Miami.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in