Aantal inzendingen pr-cases Cannes stijgt spectaculair


Het aantal inzendingen van pr-cases voor ‘s werelds grootste creatieve festival van Cannes is enorm toegenomen. Maar liefst 1850 inzendingen kwam er dit jaar binnen om een kans te maken op een prestigieuze PR Lion. Dat is een stijging van 43 procent ten opzichte van vorig jaar, toen er 1294 inzendingen waren. Het is voor het vijfde opeenvolgende jaar dat er een aparte categorie voor pr is tijdens het festival in Cannes.
Van de inzendingen dit jaar zijn er 37 afkomstig uit Nederland. De ze zijn alle ingediend door reclamebureaus, zoals Lemz, Buutvrij en TBWA. Traditionele Nederlandse pr-bureaus laten het afweten en ontbreken volledig.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe shortlist en prijswinnaars worden volgende week bekendgemaakt.
Lees voor reacties uit de Nederlandse pr-wereld en een analyse het artikel Nederlandse pr-bureaus ‘niet klaar voor Cannes'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid