Overslaan en naar de inhoud gaan

A-merken balen van herniaschap

Een lichte terugval afgelopen jaar in het marktaandeel van de A-merken: het consumentenvertrouwen daalt en dan er wordt wat meer op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het globale beeld blijft hetzelfde: in deze tijd van hoogconjunctuur zijn de producten van Douwe Egberts, Omo en De Ruyter onverminderd populair. Dit in tegenstelling tot de recessiejaren begin jaren tachtig, toen consumenten maar net iets meer dan de helft (55 pct) van het boodschappenbudget aan
A-merken uitgaven.

related partner content for mobile comes here

Met een marktaandeel van 71 procent in de nieuwe Merkenmonitor van Stichting Merkartikel (SMA) en ACNielsen hebben de A-merken recht op een prominente plek in het winkelschap, vindt SMA-voorzitter Jan Hofstra. Winkeliers denken daar tot zijn verbazing anders over. Die ruimen naar zijn smaak te veel
ruimte in voor de huis- en winkelmerken die nota bene vorig jaar weer een
half procentje marktaandeel (18 pct) moesten inleveren. De A-merken
daarentegen moeten tevreden zijn met een plek waarvoor de klant zich een
hernia moet bukken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in