Overslaan en naar de inhoud gaan

5 redenen waarom je nu moet starten met het gebruik van online marktonderzoekstools

Online marktonderzoekstools kunnen tegenwoordig meer dan je denkt
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

DIY Research: Direct toegang tot 250.000 respondenten
DIY Research: Direct toegang tot 250.000 respondenten
© Dankzij deze Do It Yourself (DIY) onderzoekstool is marktonderzoek van betrouwbare kwaliteit nu toegankelijk en betaalbaar voor iedereen
DIY Research: Direct toegang tot 250.000 respondenten
DIY Research: Direct toegang tot 250.000 respondenten
© Dankzij deze Do It Yourself (DIY) onderzoekstool is marktonderzoek van betrouwbare kwaliteit nu toegankelijk en betaalbaar voor iedereen

Gebruik jij online onderzoekstools om snel antwoord te krijgen op vragen over je markt, concurrentie of consumenten? Of laat je dit liever over aan een professioneel bureau? Natuurlijk zijn er onderzoeken die te complex zijn om zelf uit te voeren, maar met de nieuwe generatie online onderzoekstools is er meer mogelijk dan je denkt.

Waren de eerste tools van 10 jaar geleden nog vooral om snel en eenvoudig vragenlijsten op te stellen, met de tweede generatie was het al mogelijk om analyses uit te voeren met behulp van rapportages in gebruiksvriendelijke dashboards of automatisch geproduceerde rapporten. Inmiddels zijn we nog een stap verder en is ook het uitzetten van een vragenlijst onder de juiste doelgroep iets wat je eenvoudig zélf kunt doen.

Internationaal onderzoeksbureau Ipsos lanceerde vorige maand een online marktonderzoekstool die direct toegang biedt tot een professioneel beheerd onderzoekspanel bestaande uit 250.000 respondenten. Dankzij deze Do It Yourself (DIY) onderzoekstool is marktonderzoek van  betrouwbare kwaliteit nu toegankelijk en betaalbaar voor iedereen; voor kleinere bedrijven met een beperkt onderzoeksbudget maar ook voor grote organisaties die agile willen werken en marktonderzoek voor veel meer (marketing) medewerkers toegankelijk willen maken.

De tool biedt een aantal unieke voordelen die online marktonderzoekssystemen tot nog toe niet boden:

1. Je krijgt direct toegang tot een grote poule aan respondenten

Zoals gezegd: met een paar klikken selecteer je jouw doelgroep binnen het geïntegreerde kwaliteitspanel bestaande uit 250.000 respondenten en zet je je onderzoek direct uit. Respondenten in dit professionele panel zijn geen ‘survey jagers’. De panels worden professioneel beheerd zodat wordt voorkomen dat dezelfde mensen te vaak worden geïnterviewd of dat ze te veel gewend raken aan een soort enquête of productcategorie. Slechte of inactieve panelleden worden uit het panel verwijderd en de identiteit van de panelleden wordt altijd geverifieerd.

2. Je beschikt over uitgebreide mogelijkheden om zelf goede samples te definiëren

Je kunt zelf vrij simpel je steekproef (sample) definiëren. Wil je mannen of vrouwen? Van welke leeftijd? In welke sector moeten ze werkzaam zijn? Binnen welke productgroep? De mogelijkheden nemen toe naarmate deze functie wordt doorontwikkeld. En als je hele specifieke wensen hebt qua doelgroep kunnen die worden ingebouwd. 

3. Je kunt zelf snel onderzoek doen in meerdere landen

De geïntegreerde panels kennen een internationale samenstelling. Dit maakt het mogelijk om onderzoek te doen in verschillende landen. De resultaten zijn vaak al binnen 24 uur beschikbaar.

4. Support van research professionals is op afroep beschikbaar

Als je er zelf niet uitkomt, kun je via de ingebouwde chat of per mail de hulp inroepen van Ipsos’ onderzoeksexperts van over de hele wereld. 

5. Je profiteert van alles in één tool

De tool ondersteunt alle facetten van het onderzoeksproces van datacollectie tot analyse en rapportage:

  • Je krijgt de mogelijkheid om professionele surveys te bouwen, dankzij de keuze uit verschillende vraagtypen, routing opties, survey logica et cetera.
  • Je hebt de mogelijkheid om visuals toe te voegen aan je vragenlijsten. 
  • Resultaten ontvang je via gebruiksvriendelijke dashboards of automatisch gegenereerde rapporten.  

Meer weten?

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat er mogelijk is met de Ipsos online onderzoekstool ‘DIY Research’? Lees hier dan alles over op onze website of neem contact met Eric.Landwaart@ipsos.com, 06 51 44 63 10. 

Over Ipsos

In onze wereld van snelle veranderingen is de behoefte aan betrouwbare informatie om zelfverzekerde beslissingen te nemen nog nooit zo groot geweest. Daarom bieden onze marktonderzoekers betrouwbare inzichten in mensen, markten en de maatschappij. Zo kun jij  sneller, slimmer en gedurfder handelen.
Want uiteindelijk geldt:
‘you act better when you are sure’. 
https://www.ipsos.com/nl-nl

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in