Overslaan en naar de inhoud gaan

36 procent marketeers in financiële branche wil niet in zijn/haar branche werken

Bemiddelingsbureau Cobben & Van Tulder ondervroeg eind 2009 zo’n 2.500 marketeers en mensen met een salesfunctie over hun wensen ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de vragen was in welke branche marketing- en salesprofessionals wel zouden willen werken. Opvallend was dat van de mensen die nu bij financiële dienstverleners werken 36 procent hun eigen branche niet opgaven. Ter vergelijking: in fastmoving/food is dit slechts 8,1 procent.

related partner content for mobile comes here

Mogelijke verklaringen volgens het bureau:

  • Vergelijkbaar onderzoek geeft aan dat doorgroeimogelijkheden en bedrijfscultuur belangrijke drijfveren zijn om van baan te veranderen, belangrijker dan salaris of bonus. Blijkbaar ervaren de kandidaten die nu in de financiële dienstverlening werken dat deze wensen in hun eigen branche onvoldoende vervuld kunnen worden. Baanzekerheid en salarisontwikkelingen, belangrijke ‘dissatisfiers’ in het werk en bij financiële dienstverleners van oudsher goed verzorgd, lijken in deze branche bovendien te verdwijnen.
  • In de FMCG/food-sector speelt conjunctuur een minder belangrijke rol. Daarnaast speelt in deze branche dat de marketing van FMCG/food gezien wordt als de uitdagendste en dat door vakgenoten FMCG/food gezien wordt als de branche waar het meeste talent werk

t.Percentage dat zijn eigen branche niet als voorkeur opgeeft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in