Merkafstand
Het éénrichtingsverkeer tussen Merk en Merkbouwer is eigenlijk tragisch.
Dat ligt vaak aan beiden partijen en de Consumens wordt daar de dupe van. Merkbouwers en/of communicatiebureaus komen alleen in actie als de klant iets wil. Actief en interactief zich buiten inhuururen bezig houden met het Merk is er nauwelijks bij. Merken moet je leven en beleven, bijna dag en nacht. Dat is vaak teveel gevraagd. De 09.00 18.00 uur mentaliteit is ongewenst bij het beleven van Merken. Een Merk moet je dus leven. 24/7/365. Dat is niet zo moeilijk met de toenemende interactiviteit, toch?
De Consumens verwacht een prestatie van Merken en daar zijn Merkbouwers mede verantwoordelijk voor. Als een strategie lukt dan pochen de makers zich er mee op de borst. Lukt het niet dan hoor je ze er niet over. Dat is jammer. Voor Mens en Merk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Merk en Merkbouwer hebben behoefte aan meer overlap met elkaar.
De vaak gehoorde uitspraak dat je toch wel enige afstand moet hebben om zuiver te kunnen oordelen deel ik niet met deze afstandhouders.
De gouden driehoek tussen Merk, Bouwer en Mens is er één om dichter naar elkaar toe te halen. Want wie bouwt nou eigenlijk wat? De menselijkheid in communicatie moet terug komen.
Sla een arm om Merk en Consumens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid