Zinniz-spotjes aangepast


Grolsch' nieuwe speciaalbier Zinniz blijkt een imagoprobleem te hebben. Na een succesvolle introductie in de zomer is de verkoop in de herfstmaanden aanzienlijk teruggelopen. ‘Het bier is seizoengevoeliger dan wij hadden verwacht', zegt een woordvoerder van de bierbrouwer. Hij zegt dat Zinniz de afgelopen tijd te veel als een zoet, fris biertje in de markt is gezet. ‘Dat verkoopt in de zomer natuurlijk veel beter dan in de herfst. Wij willen Zinniz het gehele jaar verkopen.’ De brouwer heeft de productie van het bier inmiddels moeten terugschroeven. Omzetcijfers wilde het bedrijf niet geven. Grolsch wil duidelijker maken dat Zinniz een bier is. ‘Wij moeten de boodschap aanpassen. Een te groot deel van de consumenten denkt dat Zinniz een mixdrankje is. Dat kan uitdraaien op een teleurstelling.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid